Laatst bijgewerkt: 21-10-2021

Onze selectiecriteria

14Onderzochte producten

18Bestede uren

7Beoordeelde onderzoeken

72Verzamelde opmerkingen

We hebben je graag in Adviesjagers, waar we altijd klaar staan om je de meest exclusieve suggesties te geven om van je aankoop een probleemloze ervaring te maken.

Deze keer hebben we het over een smakelijk en praktisch tussendoortje, dat in zwang is bij de meest fitte en gezonde mensen, we hebben het over gedroogde vruchten.

Dit voedzame voedingsmiddel is het meest geschikte alternatief om je lichaam te voorzien van de energie en vitamines van vruchten, zonder je dieet en je silhouet in gevaar te brengen. Maar niet alle opties zijn 100% ideaal, en daarom hebben we de taak op ons genomen je te helpen en je de opties te tonen die het beste bij je passen.




Belangrijk om te weten

  • Gedehydrateerde vruchten zijn het resultaat van een droogproces of, zoals de naam al zegt, dehydratie, waardoor vruchten gedroogd worden om ze te verkleinen. Het doel is hun vitamine-, voedings- en mineraalstoffen te verdichten en er de veelzijdigheid van een snack aan toe te voegen.
  • Het is van het grootste belang rekening te houden met de variabiliteit waarin gedroogde vruchten te vinden zijn, sommige gemaakt op biologische wijze, andere op geïndustrialiseerde wijze en zelfs met toegevoegde suiker om smaak te geven.
  • Vergeet ook niet alle factoren die je in staat stellen de verschillende keuzemogelijkheden zorgvuldig te overwegen en die je aankoop tot een bevredigend proces maken. Houd rekening met de kans op bederf, en met de herkomst van de vrucht om ten volle van het product te kunnen genieten.

Beste Gedroogde Vruchten: Onze selectie

Winkelgids: Wat je moet weten over gedroogde vruchten

Het is bijna onmogelijk je voor te stellen hoe lang gedroogde vruchten al in ons dieet aanwezig zijn, en nog onvoorstelbaarder om alle variëteiten die we kunnen tegenkomen te bedenken. En omdat we je de basis willen geven, hebben we deze gids samengesteld om je alles te geven wat je nodig hebt voor je aankoop.

Gedroogde vruchten zijn een ideale en veelzijdige bron van vitamines, klaar om te eten wanneer je ze nodig hebt. (Foto: Mark Skalny/123rf.com)

Wat zijn gedroogde vruchten en wat zijn hun voordelen?

In een notendop zijn gedroogde vruchten precies wat hun naam doet vermoeden: vruchten. Het enige verschil is dat ze door een droogproces ontdaan worden van het water dat ze bevatten. Dit kan op natuurlijke wijze, d.w.z. in de zon, of met behulp van gespecialiseerde industriële machines.

Door het gebrek aan vocht kunnen ze heel lang meegaan zonder dat hun minerale en vitaminebevorderende eigenschappen in het gedrang komen, terwijl ze tegelijk aanzienlijk kleiner worden.

Dit alles heeft van dit product het beste alternatief gemaakt, dat gemakkelijk bij je te dragen is, je honger verzacht en je lichaam functioneert houdt.

Voordelen
  • Verbeteren de hemoglobine productie
  • Voorkomen bloedarmoede
  • Ideaal voor veganistische, vegetarische en coeliakie diëten
  • Boordevol vezels en proteïnen
Nadelen
  • Sommige opties bevatten niet veel
  • Sommige producten bevatten zwaveldioxide (niet biologisch)
  • Niet alle zijn suikervrij

Biologische, geïndustrialiseerde of gedehydrateerde vruchten met toegevoegde suikers – waar moet je op letten?

Tegenwoordig heeft de consumptie van gedroogde vruchten zijn intrede gedaan in het dieet van veel mensen, ook al zijn hun “natuurlijke” eigenschappen kenmerkend.., Interessant is dat niet alle opties gunstig zijn.

Als je gevoelig bent voor bepaalde chemicaliën of suikers, raden we je aan goed te lezen en het beste voor je te kiezen.

Biologische gedroogde vruchten: Als gezondheid en natuurlijkheid van je voedsel je grootste zorg is, is dit de optie voor jou. Veel vakmensen, voedingsdeskundigen en voedingsdeskundigen raden aan vruchten te eten die een natuurlijk dehydratieproces hebben ondergaan, d.w.z. in de zon en niets meer dan de zon.

We raden je aan niet te lang te wachten met het verkrijgen van een gedehydrateerde vrucht uit deze presentatie, want het 100% biologische karakter verkort de levensduur van het product aanzienlijk, waardoor het veel eerder bederft dan andere alternatieven.

Geïndustrialiseerde gedehydrateerde vruchten. Dit zijn vruchten die een droogproces hebben ondergaan met grote hete lucht turbines, die een groot percentage van het vocht uit de vruchten verwijderen. Dit proces versnelt het productieniveau en geeft je een grotere hoeveelheid product in de verpakking tegen een betere prijs.

Maar let op! Vruchten zoals kiwi, papaja of ananas zijn er enkele die meestal meer industriële methoden ondergaan.

Gedroogde vruchten met toegevoegde suikers. Gedroogde vruchten met toegevoegde suikers worden gemaakt met de bedoeling smaak toe te voegen aan de toch al watervrije vrucht. Veel van deze mogelijkheden omvatten karamelisatie of infusie van zoetstoffen of sacharose.

Vruchten zoals bosbessen, kersen, blauwe bessen en andere bessen worden het meest gebruikt om smaak toe te voegen door de toepassing van zoete additieven. Houd er rekening mee dat hun consumptie totaal gecontra-indiceerd is voor mensen met diabetes.

Biologisch fruit Geïndustrialiseerd fruit Fruit met toegevoegde suikers
Vitaminebelasting Behoudt 90% van de vitamines Behoudt 60%-70% van de vitamines Behoudt 80% van de vitaminen
Geschat gewicht 30g-90g 100g en hoger 100g en hoger
Calorie niveau 54-60kcal Low calorie 245-280kcal

Aankoopcriteria

Nu moet je al de basisinformatie hebben die je volgende gedroogde vruchten ideaal maakt om in je dieet te integreren, maar heb je ook nagedacht over de factoren die het verschil maken tussen de ene soort fruit en de andere?

Nu je weet dat ze gezond zijn voor je lichaam, kun je best wat dieper ingaan op hun meer specifieke eigenschappen.

Vervaldatum

De vervaldatum van de vrucht is een eigenschap die direct beïnvloed wordt door de methode van uitdroging vooraf.

Sommige ervan kun je maandenlang in je voorraadkast bewaren, terwijl andere bij voorkeur zo snel mogelijk gegeten moeten worden, om van hun vitamine-, eiwit- en mineraalintegriteit te kunnen genieten.

Geen conserveringsmiddelen. Traditioneel gedroogde vruchten lopen meer risico op een korte houdbaarheid.

Bijgevolg besluiten veel leveranciers van deze vruchten geen conserveringsmiddelen in hun proces op te nemen, of ze zijn gewoon zelfgemaakt (ja, je kunt er zelf maken) en gaan rechtstreeks naar omgekeerd.

Ze zijn het meest geschikt voor mensen die aan een of andere gezondheidstoestand kunnen lijden en besluiten geen chemisch veranderde voedingsmiddelen op te nemen, en zijn ook de ideale keuze voor de allerkleinsten in huis.

Met conserveringsmiddelen. Het gebruik van converters is vrij gebruikelijk bij de industrialisatie en commercialisatie van gedroogde vruchten door grote bedrijven, omdat ze de kwaliteit van het product willen behouden. Dit garandeert bovendien een veel langer en duurzamer product.

Hoewel velen denken dat ze een gevaar kunnen zijn, blijven ze het langst goed in onze handtassen, in de lade van je kantoor of als tussendoortje aan het eind van je kast. Dus als je een wat gehaast leven leidt en vaak snacks koopt om bij je te hebben (ook al vergeet je het soms), dan zijn deze de beste optie voor jou.

Oorsprong van de vrucht

Elke gedroogde vrucht is niet dezelfde als de andere, elke draagt op een compacte manier en integreert alle eigenschappen van de oorspronkelijke vrucht.

Dat wil zeggen, een gedroogde ananas is niet hetzelfde als het eten van een gedroogde dadel, het is belangrijk de herkomst van de vrucht te kennen om de voordelen ervan goed te kunnen waarnemen.

Data. Dadels zoals sultana’s en sultana’s behoren tot de populairste en meest gevraagde vruchten op de markt van gedroogde vruchten. Ze zijn perfect omdat ze niet alleen grote hoeveelheden antioxidanten en bètacaroteen bezitten, maar ook de spijsvertering sterk bevorderen.

Dit maakt ze tot de perfecte kandidaat voor iedereen met een zeer zware stofwisseling, of die de hulp van vezels nodig heeft om een betere spijsvertering te produceren. Evenals verlichting van constipatie en andere maagkwalen.

Tropische vruchten. Deze worden het meest gebruikt voor snacks die veel leuker zijn, en die het gehemelte van jonge kinderen kunnen bekoren, omdat hun hoge fructosegehalte ze een voortreffelijk fruitig aroma en smaak geeft. Ananas, druiven en bramen zijn de favorieten onder deze groep.

Hun zoete smaak en aroma maken ze perfect voor wie een veel minder droge smaak wil, of voor wie gewoon een vleugje zoetigheid aan zijn recepten wil toevoegen dat het originele recept niet overheerst of bederft, vooral in desserts.

De grote keuze die er is biedt verschillende voordelen, die in contrast staan met de oorspronkelijke vruchten. (Foto: dionisvera/123rf.com)

Voedingswaarden

Na het drogen zijn de vochtgehaltes van de vruchten aangetast, en daarmee ook de resterende wateroplosbare vitamines, zoals foliumzuur en vitamine C. Zo blijven er twee kritieke voedingsstoffen achter.

Dan blijven er nog twee voedingsstoffen over die van het grootste belang zijn voor de voeding, vezels en kalium, maar hoe aanwezig zijn ze in de hele reeks gedroogde vruchten?

Rijk aan mineralen en fytonutriënten. Zeer aanbevolen door professionals dankzij hun samenstelling vol antioxidanten en vetzuren die de natuurlijke gehaltes aan mineralen compenseren.

Hoewel, aan de andere kant zijn het juist die vruchten die je mogelijk kunnen doen aankomen, dus, als je geen paar extra kilo’s wilt, blijf er weg.

Sommige van deze vruchten, zoals pistachenoten, walnoten en vijgen, behoren tot de meest gebruikte in diëten om aan te komen en spiermassa te kweken, dankzij hun hoge vezelgehalte. Dit maakt ze tot een ideale bondgenoot voor sporters of voor mensen met hoge fysieke eisen.

Rijk aan vitaminen. Hoewel een gedroogde vrucht nog tot 19 vitamines in zijn samenstelling kan bevatten, zijn de vitamines A, E en B de hoofdbestanddelen. Gedroogde bessen, perziken en perziken versterken deze vitaminecombo met slechts een dagelijkse portie van 30 g.

Deze vallen het meest in de smaak bij kinderen en elke zoetekauw, dankzij hun uitstekende fructosegehalte. We raden patiënten met diabetes of patiënten die gedestabiliseerd kunnen worden door abnormale suikerconsumptie aan zich te onthouden.

(Uitgelichte foto: Olena Kachmar/123rf.com)

Waarom kun je me vertrouwen?

Recensies