Laatst bijgewerkt: 26-08-2021

Onze selectiecriteria

12Onderzochte producten

21Bestede uren

3Beoordeelde onderzoeken

43Verzamelde opmerkingen

Heb je je ooit afgevraagd wat je motiveert om een poster te kopen? Misschien hangt het antwoord op deze vraag samen met de bewondering voor iconen die op een bepaald moment de toon zetten. Vandaag breiden we deze informatie uit, door middel van authentieke inhoud over affiches.

Sommige mensen beginnen bij toeval affiches te verzamelen, anderen doen het bewust. Hoe het ook zij, deze advertenties zijn verbonden met een gebeurtenis in de geschiedenis, een publiek erkend meesterwerk. En ze te verwerven is vertederend en wekt grote ontroering op bij degene die ze krijgt.

Bovendien worden we van jongs af aan beïnvloed door hun voortdurende aanwezigheid. Boeken, films, theatervoorstellingen en sportwedstrijden hebben allemaal hun eigen reclameposters.




Belangrijk om te weten

  • Het is een manier van communiceren door middel van een affiche, waarvan het beeld, de foto en de zin gericht zijn op het trekken van de aandacht van de proefpersonen die het waarnemen. Het wordt meestal als decoratief element aan een muur gehangen. Hij wordt echter ook zeer gewaardeerd door fanatieke verzamelaars.
  • Er zijn verschillende soorten posters; er zijn film-, sociale en muziekposters, en als je er thuis een paar hebt hangen, herinneren ze je waarschijnlijk aan een belangrijke tijd in je leven. Identificeer de stijl van het kunstwerk dat je gekozen hebt om de muren van je huis of bedrijfspand te versieren.
  • Drukmateriaal, vorm, inhoud en kleur, geven leven aan de vier fundamentele criteria die je moet overwegen voor je beslist over een of meer exemplaren. Breid je kennis hierover uit in het laatste deel van dit artikel.

Beste Posters: Onze selectie

Koopgids: wat je moet weten over posters

Wat zijn de geheimen van het kiezen van de beste poster? We zullen het je vertellen. Daarom hebben we deze koopgids samengesteld met essentieel materiaal om je te helpen de juiste beslissing te nemen. Waarmee je niet alleen op het moment zelf tevreden bent, maar ook trots op jezelf kunt zijn, juist als je de poster die je kocht waardeert.

Met welke posters ga je je huis versieren? (Foto: StockSnap/pixabay.com)

Wat is een affiche en wat zijn de voordelen ervan?

Laten we zeggen dat een affiche een groot vel papier, karton of hout is dat visuele boodschappen bevat: geschreven en grafische. Het wordt ook wel affiche genoemd en de belangrijkste functie ervan is informatie over een gebeurtenis te verspreiden. Het wordt gewoonlijk geplaatst op plaatsen binnen en buiten waar het publiek het kan zien.

Oorspronkelijk maakt het reclame voor en steunt het commerciële campagnes. Maar hun relevantie is in de loop der jaren zo groot geworden dat sommige ervan mijlpalen markeren in de hedendaagse geschiedenis, en de bewondering wekken van fans in verschillende steden over de hele wereld. Wil je een verzamelposter? Nu is het tijd om er een te kopen.

Een artistiek expressiemiddel hebben in de afmetingen van een affiche heeft een aanzienlijke invloed op de omringende omgeving. Maar het vervult ook de mens die het koopt met emotie. Weet je al welke je moet kiezen? Blijf lezen en geniet van alle informatie die met posters te maken heeft.

Voordelen
  • Zendt een specifieke boodschap
  • Stimuleert de interactie van mensen
  • Massapublicatie
  • Inspireert verzamelaars
  • Grote afmetingen
Nadelen
  • Vereist een professionele vormgeving
  • Moet een precieze inhoud tonen
  • Tijdgevoelige fixatie

Film-, sociale of muziekposter – waar moet je op letten?

Ja, er zijn verschillende soorten posters. Er zijn er zo veel dat het soms verwarrend is om een definitieve trend te kiezen. Maar vandaag leer je over de drie variabelen die het meest gevraagd worden door kopers op de online markt. Evalueer goed welke van de twee in jouw ogen onweerstaanbaar is.

Cinema. Dit is de typische grote poster die gebruikt wordt om reclame te maken voor een film die op het punt staat uit te komen. Vooral cinefielen, die van films houden als hobby of tijdverdrijf, hebben er een ruime kennis van, want ze bevatten veelzeggende scènes of foto’s van de cast.

Ze tonen ook de naam van de regisseur, logo’s, aantal gewonnen prijzen, datum, tijd en plaats van de vertoning. Tegenwoordig blijft het een van de belangrijkste affichemodellen, zoals het al sinds het begin van de cinema gebruikt wordt.

Social. Geeft in een oogopslag een grafisch materiaal dat een boodschap weergeeft. Zo worden openbare gebeurtenissen aan de gemeenschap meegedeeld, zoals recreatieve activiteiten, werken voor het algemeen welzijn, medische, veterinaire en vaccinatiedagen.

Maar er zijn affiches van deze stijl die zich meester gemaakt hebben van transcendente momenten. Daaronder zijn er die gericht zijn op protesten voor de rechten van de mens, het bijeenbrengen van mensen voor een gemeenschappelijke zaak, en zelfs de promotie van liefdadigheidsevenementen.

Musical. Ongetwijfeld wekt het de diepste gevoelens op van die-hard fans. Het heeft de functie om die eervolle momenten in het leven van kunstenaars te promoten en te verzamelen. Bovendien beïnvloedt een muziekposter de fans al op jonge leeftijd.

Ben je een fan van een band? Je hebt vast wel een reclame met je favoriete zangers. Net als andere media is de muziekposter in de loop van de tijd geëvolueerd. Nu wordt het gedrukt en in digitaal formaat gedeeld via sociale netwerken.

Zo zien de affiches eruit voor je je favoriete bioscoop binnengaat. (Foto: MichaelGaida/pixabay.com)

Koopcriteria

Vanaf nu laten we je vier relevante aspecten zien die van groot nut zullen zijn als je een poster naar je huis of zaak brengt. Laat je goed informeren over elk ervan, om een kwaliteitsvolle keuze te kunnen maken waar je trots op kunt zijn.

Drukmateriaal

Wanneer we het idee in ons hoofd hebben een poster te zoeken, kunnen we de elementen waarmee hij gemaakt wordt niet uit het oog verliezen. Deze factor bepaalt de levensduur van je product, ongeacht of het binnen of buiten geplaatst wordt. Aan het eind van de dag wil je een kwaliteitsproduct bij de hand hebben.

Glanzend papier. Je kunt het herkennen doordat het glanzend en heel glad is. We durven te zeggen dat het de favoriet is van drukkers bij het maken van een affiche. Beleef een unieke winkelervaring door posters van dit element te integreren in de organisatie van je sociale evenementen, bedrijfsevenementen en opvallende collecties met een mooie afwerking.

Wood. We raden je aan hem op een plaats te zetten waar hij niet in de regen of in het zonlicht staat, voor galerie-voorstellingen of thematische vieringen. Als je hem krijgt, kijk dan of het bedrukte papier op het hout geplakt is, of dat het met laser gegraveerd is. Je zult verbaasd zijn over de visuele impact die het maakt in contrast met de omgeving.

Cardboard. Het is een materiaal van gemiddelde sterkte. Toont de afbeelding in kleur gedrukt op één of beide zijden. Kies of je een matte of glanzende afwerking wilt, gedrukt op 5 of 6 mm dik karton, ideaal voor het publiceren van sociale en culturele doelen. Vermijd het in zichzelf te vouwen, want het kan scheuren.

Thee- en koffiereclames, de beste dranken voor ontspanning. (Foto: Jamesoladujoye/pixabay.com)

Gelukkig heeft de technologie zich in deze reclamespecialiteit vernieuwd. Wil je doorgaan met de klassieke parameters of er juist van afstappen? Om deze vraag te beantwoorden, lees je het volgende. Je zult zien dat je verschillende alternatieven binnen handbereik hebt.

Vertical. Verbonden met de traditionele bioscoopposter, muzikale, theatrale of artistieke presentatie. Ken je het nog? Als je een van degenen bent die trends volgen, kun je het beste voor dit type poster kiezen. Ze zijn er in allerlei maten, materialen en modellen, aanpasbaar aan de gekozen wand om ermee te pronken.

Horizontaal. Geeft een ruimer zicht op het plan. Neem er bijvoorbeeld een die een uitzicht op een stad, landschap of diepe omgeving toont. Het is echt een uitstekend accessoire voor in huis, en maakt deel uit van de collectie prachtige inlijstingen.

Circular. Hou je ervan met de parameters te breken? Wat dacht je van het idee om ronde posters te zoeken? Vul elke hoek van je intiemste ruimte met beweging en creativiteit. Je hebt het gevoel alsof je een kunstgalerie binnenstapt als je ze voor je hebt.

Inhoud

Je vraagt je waarschijnlijk af welke informatie een poster moet bevatten. Hier helpen we je om deze vraag te beantwoorden. Dit is heel belangrijk, vooral als je zelf de producent bent of als je wat kopij aan een bepaald thema wilt koppelen.

Grafisch. Foto’s, plaatjes, illustraties en tekeningen zijn de hoofdrolspelers van visuele inhoud bij uitstek. Wil je indrukwekkend materiaal overbrengen? Maak de juiste keuze en neem grafisch aantrekkelijke advertenties mee naar huis, ideaal om de boodschap die je wilt overbrengen kracht bij te zetten.

Tekst. We bedoelen de woorden die onder een bepaalde typografie geschreven zijn. Ze brengen essentiële indicatoren over: datum, plaats, slogan, deelnemers en alle andere die je er aan toe wilt voegen in het geval van gepersonaliseerde posters. Kies een sterke zin die de aandacht van je bezoekers trekt.

Kleur

Behalve dat je verschillende tinten ziet en emoties uitlokt, is bij dit artikel ook de toon van invloed op de prijs. Maak onderscheid tussen de twee variabelen die we je laten zien in deze parameter gewijd aan de meest opvallende kleuren die online te koop zijn.

Zwart en wit. Perfect voor liefhebbers van schaduwen en lichten. Ervaar de afwezigheid van kleur in de scherpe lijnen die plaats maken voor de verlichting van wit. Het is ook het ideale excuus om charmante contrasten te genereren op een eenzame muur, de achterkant van een bar of naast een raam.

Colour. Het combineert alle kleuren zonder onderscheid. In feite behoren ze tot de traditionele keuzes. Als je niet graag uit de toon valt, en je bent een persoon met een klassieke smaak, ga dan voor modellen die een diepe indruk op je maken.

Fluorescent. Ze gloeien niet, maar ze trekken meteen de aandacht en zijn duurder. Misschien zijn ze trendy, of vertegenwoordigen ze gewoon het scherpste van de snede van de vormgeving. Welke van deze twee ook de reden is voor hun prominente plaats in de hedendaagse tijd, je moet ze kiezen als je de eentonigheid wilt doorbreken.

(Zichtbare afbeelding bron: AnnRos/ pixabay)

Waarom kun je me vertrouwen?

Recensies